Diagnoza
DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA:
- ocena stopnia opanowania rozwoju mowy według kryterium wiekowego dla dzieci mówiących,
- ocena rozwoju mowy dla dzieci słabo mówiących oraz niemówiących, wykorzystanie testów i metod do badania mowy bierneJ,
- badanie mowy pod kątem całościowym-artykulacja, emisja głosu, komunikacja, rozumienie mowy, logopedyczne badanie słuchu
- badanie mowy profilaktyczne ,według kryteriów zgodnych z ontogenezą
DIAGNOZA PEDAGOGOGICZNA – badanie oceniające:
- rozwój społeczno – emocjonalny,
- rozwój ruchowy – motoryka duża, motoryka mała, grafomotoryka,
- rozwój sensoryczny,
- schemat ciała, orientacja w przestrzeni, lateralizacja,
- percepcja, analiza i synteza wzrokowa,
- percepcja, analiza i synteza słuchowa,
- rozwój mowy,
- ogólne wiadomości o świecie
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA:
- badanie poziomu rozwoju dzieci małych 2 miesiące – 3 lata
- diagnoza poziomu rozwoju dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju do 7 lat (12 przy opóźnionym rozwoju)
- diagnoza inteligencji dzieci od 4 do 16 lat
- ryzyko dysleksji u dzieci 6 letnich
- badanie uwagi u dzieci 11,6- 19,5 (np. pod kątem ADHD)
DIAGNOZA – OCENA ROZWOJU PROCESÓW PRZETWARZANIA SENSORYCZNEGO-DIAGNOZA SI