Diagnoza
DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA:
- ocena stopnia opanowania rozwoju mowy według kryterium wiekowego dla dzieci mówiących,
- ocena rozwoju mowy dla dzieci słabo mówiących oraz niemówiących, wykorzystanie testów i metod do badania mowy biernej,
- badanie mowy pod kątem całościowym – artykulacja, emisja głosu, komunikacja, rozumienie mowy,
- logopedyczne badanie słuchu,
- badanie mowy profilaktyczne, według kryteriów zgodnych z ontogenezą,
- badanie metodą elektrostymulacji – elektroterapia nerwowo-mięśniowa, stymulacja rozwoju mowy.
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA:
- badanie poziomu rozwoju dzieci małych 2 miesiące – 3 lata
- badanie poziomu rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym – badanie testem DSR,
- badanie skali rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym – badanie testem SkaRe,
- badanie sfery najbliższego rozwoju dziecka – diagnoza testem PEP-R.
DIAGNOZA SI:
- ocena rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego wraz z opinią,
- badanie oceniające rozwój procesów przetwarzania sensorycznego – konsultacja.
DIAGNOZA ADOS – 2 – diagnoza autyzmu dla dzieci – bardzo ważne w ramach wczesnej profilaktyki rozwojowej dzieci w wieku od 3 r.ż.,
DIAGNOZA FIZJOTERAPEUTYCZNA:
- badanie psychoruchowej motoryki dziecka,
- badanie napięcia mięśniowego, postawy, sprawności i koordynacji ruchowej,
- badanie funkcjonowania motoryki małej i dużej dziecka,
- badanie siły mięśniowej dzieci – badanie skalą Lovetta (dziecko współpracujące).