Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna PRAKTIS | Stefana Starzyńskiego 3a (wejście z drugiej strony budynku), 76-200 Słupsk | ☎ 530 055 301 | Badania logopedyczne

Diagnoza

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA:

  • ocena stopnia opanowania rozwoju mowy według kryterium wiekowego dla dzieci mówiących,
  • ocena rozwoju mowy dla dzieci słabo mówiących oraz niemówiących, wykorzystanie testów i metod do badania mowy biernej,
  • badanie mowy pod kątem całościowym – artykulacja, emisja głosu, komunikacja, rozumienie mowy,
  • logopedyczne badanie słuchu,
  • badanie mowy profilaktyczne, według kryteriów zgodnych z ontogenezą.

Diagnoza

DIAGNOZA ADOS 2:
pozwala na diagnozowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu. Może dostarczać informacji pomocnych w planowaniu oddziaływań terapeutycznych. Należy do jednych z najdokładniejszych narzędzi, które pozwala w sposób rzetelny i obiektywny na postawienie trafnej diagnozy o autyźmie. Jest to również jedno z najnowszych narzędzi do diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu, które ukazało się w ostatnich latach.

  • Diagnoza przeprowadzana przez certyfikowanych specjalistów
  • Standaryzowane testy uznawane w kraju i za granicą
  • Diagnoza obejmuje 3 spotkania: wywiad z rodzicem, badanie dziecka oraz omówienie opinii z dalszymi wskazówkami specjalisty
  • Prowadzimy diagnozę również dla dorosłych
  • Szybkie terminy.

Diagnoza

DIAGNOZA ADHD:
Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej przeprowadzana jest przez certyfikowanego psychologa. Wyniki uzyskane przy diagnozie są omawiane z rodzicami (opiekunami) oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje o kierunkach działań, które należy podjąć, aby zminimalizować konsekwencje zaburzenia.

  • Diagnoza przeprowadzana przez certyfikowanych specjalistów posiadających uprawnienia do wydawania diagnozy
  • Badanie w atmosferze zrozumienia i akceptacji
  • Diagnoza dostępna jest dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych
  • Szybkie terminy.

Diagnoza

DIAGNOZA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ:
Diagnoza SI (integracji sensorycznej) to ocena, w jaki sposób układ nerwowy dziecka odbiera, przetwarza i reaguje na bodźce z różnych zmysłów, a także na bodźce z własnego ciała (np. czucie głębokie, równowaga)

  • Diagnoza obejmuje wywiad z rodzicami (opiekunami)
  • Obserwacje dziecka podczas swobodnej zabawy
  • Próby kliniczne (reakcje na bodźce)
  • Specjalistyczne testy kierowane do konkretnej grupy wiekowej
  • Analiza oraz omówienie wyników
  • Konkretne informacje o dalszych krokach w celu wdrożenia planu terapeutycznego.