Diagnoza

DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA:

  • ocena stopnia opanowania rozwoju mowy według kryterium wiekowego dla dzieci mówiących,
  • ocena rozwoju mowy dla dzieci słabo mówiących oraz niemówiących, wykorzystanie testów i metod do badania mowy bierneJ,
  • badanie mowy pod kątem całościowym-artykulacja, emisja głosu, komunikacja, rozumienie mowy, logopedyczne badanie słuchu
  • badanie mowy profilaktyczne ,według kryteriów zgodnych z ontogenezą

 

DIAGNOZA PEDAGOGOGICZNA - badanie oceniające:

  • rozwój społeczno – emocjonalny,
  • rozwój ruchowy – motoryka duża, motoryka mała, grafomotoryka,
  • rozwój sensoryczny,
  • schemat ciała, orientacja w przestrzeni, lateralizacja,
  • percepcja, analiza i synteza wzrokowa,
  • percepcja, analiza i synteza słuchowa,
  • rozwój mowy,
  • ogólne wiadomości o świecie

 

DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA:

  • badanie poziomu rozwoju dzieci małych 2 miesiące – 3 lata
  • diagnoza poziomu rozwoju dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju do 7 lat (12 przy opóźnionym rozwoju)
  • diagnoza inteligencji dzieci od 4 do 16 lat
  • badanie gotowości szkolnej
  • diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych szczególnie u dzieci 8letnich, 10-12letnich, gimnazjalistów
  • ryzyko dysleksji u dzieci 6 letnich
  • gotowość matematyczna, ryzyko dyskalkulii u dzieci 4,7 do 7,6
  • badanie uwagi u dzieci 11,6- 19,5 (np. pod kątem ADHD)

 

DIAGNOZA -OCENA ROZWOJU PROCESÓW PRZETWARZANIA SENSORYCZNEGO-DIAGNOZA SI